Szacunkowe dane wskazują, że w ciągu kilku tygodni od wybuchu epidemii i wprowadzenia obostrzeń w...
Tworzenie produktów abonamentowych (subskrypcje) w e-Commerce B2B
Subskrypcje to popularny i wieloletni model biznesowy. Korzystamy z niej na co dzień, płacąc za telefony komórkowe, internet czy prenumeratę czasopism. W ostatnich latach model abonamentowy zaczął skutecznie działać także w innych dziedzinach naszego życia, zamieniając potrzebę posiadania w znacznie wygodniejszy, nieograniczony dostęp do usług i szybsze, regularne dostawy towarów.
JAK WYGLĄDA MODEL SUBSKRYPCYJNY?
Model subskrypcyjny, znany również jako model subskrypcyjny, zapewnia dostęp do określonych produktów i usług poprzez wnoszenie regularnej, cyklicznej opłaty abonamentowej. Abonamenty objęły już niemal każdą branżę i większość z nas korzysta przynajmniej z jednego serwisu oferującego w ten sposób swoje usługi lub produkty. Najpopularniejszymi przykładami są serwisy muzyczne, takie jak Spotify czy filmy, wyprzedzane przez Netflix.
Popularność modelu abonamentowego szybko rośnie, a zainteresowanie tym rozwiązaniem rośnie z roku na rok. Może czas poświęcić mu więcej uwagi? W tym artykule poznasz główne zalety modelu subskrypcyjnego.
- Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom budować lojalność klientów poprzez oferowanie unikalnych rabatów i nagród firmom, które regularnie je subskrybują.
- Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom obniżyć koszty związane z przetwarzaniem zamówień i wysyłką, oferując bezpłatną wysyłkę lub priorytetowe przetwarzanie firmom, które regularnie składają zamówienia.
- Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom generować regularne przychody poprzez oferowanie firmom regularnych rabatów na zamówienia hurtowe.
- Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga sprzedawcom zwiększać bazę klientów poprzez zachęcanie firm do regularnego składania zamówień.