Przejdź do treści

Tworzenie produktów abonamentowych (subskrypcje) w e-Commerce B2B

Subskrypcje to popularny i wieloletni model biznesowy. Korzystamy z niej na co dzień, płacąc  za telefony komórkowe, internet czy prenumeratę czasopism. W ostatnich latach model abonamentowy zaczął skutecznie działać także w innych dziedzinach naszego życia, zamieniając potrzebę posiadania w znacznie wygodniejszy, nieograniczony dostęp do usług i szybsze, regularne dostawy towarów. 

 

 JAK WYGLĄDA MODEL SUBSKRYPCYJNY? 

 

Model subskrypcyjny, znany również jako model subskrypcyjny, zapewnia dostęp do określonych produktów i usług poprzez wnoszenie regularnej, cyklicznej opłaty abonamentowej. Abonamenty objęły już niemal każdą branżę i większość z nas korzysta przynajmniej z jednego serwisu oferującego w ten sposób swoje usługi lub produkty. Najpopularniejszymi przykładami są serwisy muzyczne, takie jak Spotify czy filmy, wyprzedzane przez Netflix. 

 

Popularność modelu abonamentowego szybko rośnie, a zainteresowanie tym rozwiązaniem rośnie z roku na rok. Może czas poświęcić mu więcej uwagi? W tym artykule poznasz główne zalety modelu subskrypcyjnego.

 

  1. Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom budować lojalność klientów poprzez oferowanie unikalnych rabatów i nagród firmom, które regularnie je subskrybują. 
  2. Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom obniżyć koszty związane z przetwarzaniem zamówień i wysyłką, oferując bezpłatną wysyłkę lub priorytetowe przetwarzanie firmom, które regularnie składają zamówienia. 
  3. Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga dystrybutorom generować regularne przychody poprzez oferowanie firmom regularnych rabatów na zamówienia hurtowe. 
  4. Tworzenie produktów subskrypcyjnych pomaga sprzedawcom zwiększać bazę klientów poprzez zachęcanie firm do regularnego składania zamówień.