Przejdź do treści

Amazon, Shopify, Allegro - czyli zewnętrzne integracje w e-Commerce

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w dynamicznym tempie i coraz więcej firm decyduje się na budowaniu kilku solidnych fundamentów do których zaliczyć można ogólnie pojętą jakość obsługi klienta i niezwykle ważną dziś, strategię sprzedaży wielokanałowej. Przyszłość rynku e-commerce zależy od dostosowania i wsparcia różnych kanałów sprzedaży oraz integracji z zewnętrznymi usługami e-commerce. Oba cele można osiągnąć  tylko dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT, które zapewniają łączność i sprawne działanie  różnych narzędzi w sklepie. Dlatego tak ważna jest systematyczna aktualizacja oprogramowania sklepu poprzez integrację z zewnętrznymi serwisami internetowymi.

 

W tym celu warto skorzystać z integracji z niekwestionowanym liderem e-Commerce na świecie, czyli Amazon.

 

Dzięki tej platformie e-handlu możesz w szybki i łatwy sposób prowadzić swoją działalność sprzedażową w internecie i to od Ciebie zależy, czy będziesz chciał się zaangażować i podjąć ryzyko.

 

Zalety integracji z Amazon

 

Amazon posiada rozległą bazę klientów oferując szansę zarówno dużym, jak i małym markom. Korzystając z Amazon-u zyskujemy także zaufanie kupujących, którzy znają doskonale amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe. Otwiera to, również możliwości pozyskania międzynarodowych klientów oraz pokierowania na określony segment rynku, w którym się specjalizujemy. Dodatkowymi atutami jest pomoc logistyczna sprzedawcom w rozpoczęciu od zera. 

 

Dla lepszego funkcjonowania Twojej działalności warto zadbać o integrację z Shopify.

Shopify jest reklamowany jako jedno z najlepszych rozwiązań DTC (Direct To Consumer - gdy marka sprzedaje bezpośrednio konsumentowi) dla e-commerce, szczególnie dla małych i średnich marek. Mimo niewielkich ograniczeń, jest łatwy w użyciu i oferuje solidne opcje integracji dla sprzedawców Amazon. 

 

Zalety integracji Amazon z Shopify

 

W czym to pomaga? Po pierwsze, integracja zapewnia, że wszystkie działania związane z zarządzaniem zamówieniami są zarządzane przez Twój sklep Shopify. Od obsługi zamówienia po przetwarzanie płatności i wysyłanie wiadomości e-mail. Z drugiej strony Amazon jest odpowiedzialny za wysyłkę zamówienia w pudełku Amazon.

 

Klienci, dzięki funkcji Amazon Pay zachowają swoje dane osobowe, których nie będą chcieli podać podczas transakcji na niezaufanych witrynach. Ta funkcja również znajduje się w Shopify i dotyczy zarówno płatności, jak i przesyłania danych o adresach.

 

Dobrą wiadomością jest to, że Shopify pozwala zsynchronizować zawartość sklepu z treścią Amazon, od opisów produktów po obrazy, poziom zapasów i ceny. Możesz nawet pobierać oceny i recenzje z Amazon za pomocą rozwiązań technicznych Shopify. W pewnym sensie zachęcasz również kupujących do sprawdzenia Amazon, jeśli chcą.

Dlaczego zatem wybrać Shopify i jakie są jego zalety?

 

Dokonując zakupów klient oczekuje płynnych i bezproblemowego procesu, który nie pochłonie za wiele energii oraz odbędzie w najszybszym możliwym tempie. Z tego względu jedna z najlepiej sprzedających platform Shopify jest świetnym rozwiązaniem, które zapewni:

  • przystępne ceny - oferty przygotowane dla wielkości każdej firmy, wraz z jej potrzebami
  • niezawodny hosting - usługa wytrzymująca godziny szczytu dzięki bezpłatnemu certyfikatowi SSl oraz uptime
  • całodobowa obsługa klienta - 24h 7 dni w tygodniu do dyspozycji klientów przez poczty elektronicznej, telefonu lub czatu na żywo
  • najlepszy dropshipping - dla początkującego przedsiębiorcy e-commerce dropshipping jest najbezpieczniejszym zakładem. A dzięki integracji aplikacji dropshipping Shopify, takich jak Oberlo, Spocket i Modalyst, dostawa jest płynna

 

Natomiast Allegro stało się najpopularniejszą platformą sprzedaży online za sprawą prawie 21 milionów użytkowników. Wiele polskich przedsiębiorstw startujących w e-Commerce decyduje się, aby to właśnie z niej korzystać, gdyż jest prosta dla początkujących sprzedawców.  

 

Dla firm e-commerce, które dynamicznie rozwijają tam swoją sprzedaż, na pewnym etapie przeszkodą przed dalszym wzrostem staje się zarządzanie rosnącą bazą produktów, monitoring cen lub obsługa wielu zamówień.

Rozwiązaniem takiego problemu może być wdrożenie automatyzacji e-commerce, którą wykonamy za pomocą dwustronnej integracji z Allegro – przy wykorzystaniu API lub gotowego integratora (sklep internetowy połączymy z Allegro).

 

Zalety integracji Allegro

 

  • Proste wystawianie aukcji na Allegro - możliwość tworzenia wielu aukcji jednocześnie. Własne profile aukcji pozwalają za pomocą kilku kliknięć wystawić produkty w twoim sklepie oraz na Allegro.
  • Łatwe kopiowanie ofert i produktów - możesz w szybki i prosty sposób skopiować swoje produkty i ich kategorie z Allegro do sklepu. Możesz również łatwo ściągnąć oferty swoich produktów ze sklepu do Allegro.
  • Automatyczna aktualizacja magazynów - dwustronna integracja z Allegro pozwala na automatyczną aktualizację stanów magazynowych w sklepie za każdym razem, gdy dojdzie do transakcji na Allegro.
  • Zarządzanie wszystkimi zamówieniami z poziomu sklepu - zamówienia są automatycznie pobierane i łączone na podstawie danych z Allegro.